1 marca to dzień finałowy projektu literackiego. Uczniowie klasy V na lekcje języka polskiego zaprosili koleżanki i kolegów z klasy VI, aby przed sprawdzianem powtórzyli wiadomości o mitach, baśniach i bajkach. Głównym celem tej zabawy edukacyjnej było utrwalenie wiadomości, kształcenie sprawności językowej, pracy w grupie i oswajanie się ze stresem podczas wystąpień. Przez klika tygodni pracowali w grupach nad wybranym gatunkiem literackim. Chcieli, jak najlepiej wywiązać się z zadań. Każda grupa przygotowała: scenkę rodzajową, krzyżówkę, reklamę, kopertę pełną pytań, zadbała o piękne czytanie tekstu i ciekawe opowieści o mitologicznych bogach, baśniowych bohaterach i morałach bajek. Uczniowie zadbali o kostiumy, rekwizyty, ułożyli krótkie scenariusze przedstawień. Na scenie występowali: zajączek i zwierzęta z bajki Przyjaciele, Czerwony Kapturek, królowa Śniegu, krasnoludek, Jaś i magiczna fasola, Zeus, Posejdon i Persefona. Szóstoklasiści słuchali uważnie, bo później czekał ich sprawdzian- pytanina.
Uzdolnieni plastycznie malowali ilustracje książkowych bohaterów. Miłym zaskoczeniem okazały się występy muzyczne. Otóż każda grupa zaprezentowała widowni piosenki tematycznie związane z treścią utworów. W klimat literacki wprowadzała także wystawka książek, jak np.: Mitologia, Baśnie Andersena, Baśnie Braci Grimm, Alicja w krainie czarów, Bajki Ignacego Krasickiego, Bajki Adama Mickiewicza czy Jana Brzechwy. Ta forma nauki spodobała się wszystkim, nikt się nie nudził, każdy uważnie słuchał i doceniał twórczą pracę młodszych kolegów. Szóstki w dzienniku już są. Opiekunami uczniów były Violetta Wodzińska i Marta Jędrzejczyk.