„Rok bezpiecznej szkoły” to motto przyświecające pracy pedagogów w roku szkolnym 2013/14. Zadaniem szkoły jest wyposażyć uczniów w wiadomości, umiejętności i nawyki, które są niezbędne do właściwego zachowania w różnych niebezpiecznych sytuacjach. Dotyczy to przede wszystkim najmłodszych uczniów szkoły, dlatego też wychowawcy klas I-III poświęcili szereg zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, aby sprostać tym wyzwaniom.
Aby zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w drodze do szkoły, w szkole, w gospodarstwie, w sytuacjach zagrożenia, podczas zabaw, w kontaktach z rówieśnikami i starszymi były atrakcyjne i ciekawe, proponowano uczniom szeroki zakres form i metod realizacji tych zagadnień. Dzieci brały udział w grach i zabawach terenowych, wycieczkach pieszych, rozwiązywały zagadki i rebusy, omawiały obrazki przedstawiające różne sytuacje ( w tym drogowe ), kolorowały je, budowały modele znaków drogowych, układały rozsypani i gry planszowe, tworzyły galerie prac plastycznych oraz gazetki tematyczne. Podsumowaniem omawianych zagadnień były konkursy: plastyczny „Jestem bezpieczny” oraz konkurs wiedzy „Wiem, jak się zachować”. Konkursy te były okazją nie tylko do zaprezentowania posiadanych umiejętności i wiadomości, lecz także do ich uzupełnienia i pogłębienia. Wszystkie poczynania pobudzały też rozwój zdolności poznawczych, wyzwalały pozytywne stany emocjonalne, pomagały uczniom w realizowaniu ich wewnętrznej dyscypliny. Były nie tylko cenną formą pracy i wypoczynku, lecz również atrakcyjnym sposobem i niecodzienną formą organizacyjną pracy dydaktyczno-wychowawczej. Dzięki tym zajęciom uczniowie są lepiej przygotowani do bezpiecznego funkcjonowania w społeczeństwie.
Jak zapewniały wychowawczynie: Danuta Mroczek, Marzena Kasprzyk i Dorota Bartnik – tematyka bezpieczeństwa będzie realizowana w ciągu całego roku szkolnego, a nie tylko we wrześniu.